szczesna.pl

Blog ogólnotematyczny

30 dni bez słodyczy
Lifestyle Sport i Zdrowie

30 dni bez słodyczy – dlaczego warto odstawić cukier i jak to zrobić?

Słodycze i słodkie napoje spożywane w nadmiarze to główna przyczyna otyłości. Cukier, który regularnie dostarczamy wraz z niezdrowymi przekąskami może uzależniać nawet mocniej niż narkotyki. Kiedy spożywamy słodkie produkty nasz organizm wytwarza dopaminę, endorfiny i serotoninę. Są to substancje, które odpowiadają za dobre samopoczucie. Dlatego właśnie często sięgamy po słodycze kiedy jesteśmy zestresowani, albo kiedy jest nam smutno. Spożywanie cukru w dużych ilościach może przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlatego też coraz więcej osób decyduje się na ograniczenie lub całkowite wyeliminowanie cukru w diecie.

Dlaczego warto odstawić cukier?

Węglowodany są nam potrzebne, gdyż dostarczają nam energii. Jednak powinny być to węglowodany złożone, które znajdziemy w pełnoziarnistych produktach, makaronach, kaszy, ryżu. Słodycze i słodkie napoje zawierają cukier prosty, który dostarcza do naszego organizmu jedynie dużą ilość kalorii. Nadmierne spożycie cukru powoduje problemy skórne, nadwagę, bóle głowy, trądzik w wieku dojrzałym, a także cukrzycę. Kiedy odstawimy cukier poprawi się stan naszej skóry, a dodatkowo pozytywnie wpłynie to na psychikę. Uzależniony organizm domaga się cukru, gdy tylko jego poziom spadnie. Wiąże się to ze spadkami energii w ciągu dnia. Po wyeliminowaniu cukru z diety będziemy mieć stały poziom energii przez cały dzień. Dla wielu zaletą odstawienia cukru jest zrzucenie zbędnych kilogramów.

30 dni bez słodyczy – od czego zacząć?

Jeśli spożywaliśmy słodycze przez całe swoje życie, to nie możemy nich zrezygnować w jeden dzień. Oczywiście niektórym to się uda, jednak będzie to naprawdę trudne do zrobienia. Zanim zaczniemy miesiąc bez słodyczy, powinniśmy poświęcić tydzień na przygotowania. W tym czasie powinniśmy stopniowo ograniczać słodycze i słodkie napoje, jednak możemy sobie pozwolić na posłodzenie kawy czy herbaty. Po tygodniu przygotowań możemy całkowicie wyeliminować cukier z naszej diety na 30 dni. Oczywiście po miesiącu można kontynuować dietę bez cukru.

Jak powinna wyglądać dieta bez cukru?

W diecie nie można spożywać słodyczy i słodkich napojów, jednak możemy jeść owoce i warzywa. Co prawda zawierają one cukier prosty, ale ten wolno się wchłania, co jest dobre dla organizmu. Dodatkowo owoce i warzywa zawierają niezbędne witaminy, minerały, a także błonnik. Warto pić kawę, gdyż zmniejsza to łaknienie na słodycze. Herbatę lub kawę możemy posłodzić łyżeczką miodu. Zawiera on cukier, jednak oprócz tego ma w sobie wiele cennych składników odżywczych. Białkowe produkty zwiększają uczucie sytości, co pomoże nam wytrwać bez cukru.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *